loading...
کنکوری امروز
علی کهزادی بازدید : 81 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

رییس سازمان سنجش آموزش کشور جزییات برگزاری آزمون سراسری 92 را تشریح کرد.

 

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (6، 7 و 8 تیرماه)، گفت: این ازمون با رقابت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب در 358 شهرستان، 14 کشور خارجی و پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به افزایش 18 هزارنفری تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: امسال برای پذیرش دانشجو در رشته محل‌های با آزمون دانشگاه دولتی و آزاد فقط یک آزمون از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود که فقط پذیرش داوطلبان علاقمند به گزینش دانشگاه آزاد توسط دانشگاه آزاد نیز انجام می‌شود.

 

 

زمانبندی برگزاری گروه‌های آزمایشی پنجگانه

 

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون گروه آزمایشی هنر با رقابت 47 هزارنفر عصر روز پنج شنبه (6 تیر ماه) برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نیز صبح روز پنج‌شنبه (6 تیر ماه) برگزار می‌شود که بر اساس آن 251 هزارداوطلب باهم رقابت می‌کنند.

 

خدایی با اشاره به برگزاری گروه آزمایشی علوم تجربی با رقابت 507 هزار و 575 داوطلب در صبح روز جمعه (7 تیرماه)، گفت: آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر روز جمعه هفتم تیرماه با رقابت 119هزار و 186 داوطلب برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه، هشتم تیرماه با رقابت 297 هزار و 655 داوطلب، برگزار می‌شود.

 

 

شانس قبولی داوطلبان

 

رییس سازمان سنجش با اشاره به شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: شانس قبولی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 78 درصد، علوم تجربی 31 درصد، علوم انسانی 83 درصد، هنر43 درصد و زبان‌های خارجی 32 درصد است.

 

 

زمانبندی انتشار سوالات و نتایج

 

خدایی با بیان اینکه دفترچه سوالات آزمون، دو ساعت پس از اتمام هر نوبت منتشر می‌شود، گفت: کلید سوالات گروه‌های آزمایشی مختلف نیز از روز یکشنبه 9 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 

وی از اعلام نتایج اولیه کنکور 92 در 12 مردادماه خبر داد و گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، از 17 مردادماه می‌توانند حداکثر 100 رشته محل را به عنوان رشته محل‌های مورد علاقه خود انتخاب کنند.

 

به گفته رییس سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور 92، 21 شهریورماه اعلام می‌شود.

 

 

ظرفیت پذیرش کنکور 92

 

خدایی از ظرفیت پذیرش 677 هزار و 960 نفری داوطلبان در رشته‌ محل‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور 92 خبر داد و افزود: شانس قبولی داوطلبان در این دوره از آزمون 63 درصد است.

 

وی با بیان اینکه با این حال ظرفیت پذیرش در کنکور امسال 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در کنکور سال گذشته 588هزارنفر بوده است.

 

انتهای پیام

علی کهزادی بازدید : 85 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری از ساعت 16 امروز/ رشته‌های اصلاحی و جدید آزمون دکتری 93

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری نمیه متمرکز سال 93 از ساعت 16 امروز، رشته‌های اصلاحی و جدید دفترچه آزمون دکتری را اعلام کرد.

 

دکتر حسین توکلی درگفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این رشته‌ها، گفت: براساس اعلام دفتر گسترش وزارت علوم و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در خصوص پذیرش دانشجو در رشته‌های امتحانی مجموعه کارآفرینی (کد 2136)، مالی (کد 2149)، مجموعه علوم جنگل 3 (کد 2442) و مجموعه شیلات 3 (کد 2445) و همچنین اعلام دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پذیرش دانشجو در رشته‌های گروه آزمایشی علوم پزشکی عناوین و گرایش‌های این کدرشته‌های امتحانی اعلام می‌شود.

 

وی با اشاره به رشته‌های اصلاح شده در دفترچه راهنمای آزمون دکتری 93، تصریح کرد: گرایش چرخه سوخت به گرایش‌های رشته امتحانی مهندسی هسته‌ای (2) از گروه آزمایشی فنی و مهندسی (کد 2366) اضافه شده و دانشگاه صنعتی شریف در این گرایش پذیرش دانشجو خواهد داشت.

 

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: گرایش عمل آوری فراورده‌های شیلاتی از گرایش‌های رشته امتحانی مجموعه شیلات (2) از گروه آزمایشی علوم کشاورزی و منابع طبیعی (کد 2447) حذف شده است.

 

توکلی همچنین با اشاره به رشته‌های جدید اضافه شده در اصلاحیه دفترچه آزمون دکتری سال 93، گفت: بر اساس این اصلاحیه، در مجموعه کارآفرینی (کد 2136) گرایش‌های کسب و کار، سازمانی، توسعه و فناوری، در مجموعه مالی (کد 2149) گرایش‌های مهندسی مالی، بانکداری، مالی بین‌الملل، بیمه، حقوق مالی و مدیریت مالی و در مجموعه شیلات (کد 2445) گرایش عمل آوری فراورده‌های شیلاتی به دفترچه اضافه شده است.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس توسط سازمان سنجش به رشته‌های این گروه آزمایشی اشاره و اظهار کرد: رشته‌های این گروه شامل کد رشته‌های امتحانی آمار زیستی، آموزش بهداشت، انگل شناسی پزشکی، ایمنی شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، فیزیولوژی، فیزیک پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، زیست فناوری پزشکی، بهداشت حرفه‌ای، علوم تشریحی، پرستاری، بهداشت محیط، باکتری شناسی پزشکی، هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون و همچنین قارچ شناسی پزشکی است.

 

انتهای پیام

علی کهزادی بازدید : 76 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از فردا/ ممنوعیت‌های شرکت در آزمون دکتری

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 93 از فردا سه‌شنبه پنجم آذرماه، شرایط و نحوه ثبت‌نام در این آزمون را تشریح کرد.

 

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام این آزمون تا ساعت 24 روز دوشنبه 11 آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما به سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org به منظور ثبت‌نام مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی اقدام کنند.

 

وی درباره هزینه ثبت‌نام این آزمون، گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 315 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به شرایط داوطلبان برای شرکت در این آزمون، تصریح کرد: داوطلبان علاوه بر داشتن شرایط عمومی مندرج در دفترچه راهنما و شرایط اختصاصی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای مورد تایید وزارتین علوم، بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

 

وی افزود: همچنین طلابی که دوره سطح سه را گذراندند یا تا 31 شهریور ماه سال آینده فارغ التحصیل می‌شوند، منحصرا می‌توانند در یکی از کد رشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

 

توکلی با بیان اینکه هیچ یک از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال 92 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند، گفت: داوطلبانی که فارغ التحصیل شده‌اند، باید معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای خود را در ردیف‌های مربوط تقاضانامه درج کنند، همچنین داوطلبانی که حداکثر تا 31 شهریور ماه سال 93 فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای خود را تا 31 شهریور ماه 92 در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان سال آخر یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته،‌ دکتری حرفه‌ای دامپزشکی و دکتری پزشکی که معدل آنها کمتر از 14 است حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند، اظهار کرد:‌ پذیرفته شدگان این آزمون با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید دو برابر طول مدت تحصیلی دوره دکتری در زمان ثبت‌نام تعهد خدمت به وزارت علوم دهند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش بابیان اینکه پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید برابر طول مدت تحصیلی دوره دکتری به محل خدمت خود تعهد خدمت دهند، تصریح کرد: داوطلبان همچنین نباید از لحاظ مقررات وظیفه عمومی مشکلی داشته باشند.

 

انتهای پیام

 

علی کهزادی بازدید : 118 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (0)

مشاور عالی سازمان سنجش به ایسنا خبر داد:

زمان دقیق انتشار دفترچه و نرم افزار انتخاب رشته کنکور/ آغاز انتخاب رشته مجازین از پنجشنبه

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری سال 92 از پنجشنبه 17 مردادماه، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ساعت 20 فردا یکشنبه 13 مردادماه منتشر می‌شود.

 

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ساعت 20 فردا بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهارکرد: پیش از این قرار بود دفترچه راهنما ی انتخاب رشته روز سه‌شنبه 15 مرداد ماه منتشر شود که برای رفاه حال داوطلبان این دفترچه زودتر منتشر می‌شود.

 

وی افزود: این دفترچه حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی 92-93 و نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌های تحصیلی هر یک از گروه‌های آزمایشی است که در واقع سند اصلی انتخاب رشته و گزینش دانشجو است.

 

وی با بیان اینکه دفترچه انتخاب رشته چاپ و تکثیر نیز خواهد شد، تصریح کرد: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای مجازین به ویژه داوطلبان شهرستان‌های دوردست ترتیبی اتخاذ شده که دفترچه راهنمای انتخاب رشته چاپ و تکثیر و با هماهنگی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 16 مردادماه از طریق باجه‌های پستی توزیع کننده این دفترچه در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه‌های چاپ شده شامل سه نوع دفترچه می‌باشد، اظهارکرد: یک دفترچه برای گروه علوم ریاضی و فنی و هنر و زبان‌های خارجی، دفترچه دیگر برای گروه علوم تجربی و هنر و زبان‌های خارجی و در نهایت دفترچه سوم برای گروه علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجی منتشر می‌شود.

 

وی ا فزود: بر اساس مقررات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور توزیع هر یک از دفترچه‌های مذکور مبلغ 1000 تومان به عنوان کارمزد پست توسط بادجه پستی دریافت می‌شود.

 

 

بیش از 800 هزار داوطلب کارنامه خودرا مشاهده کرده‌اند

 

توکلی همچنین با بیان اینکه تا ساعت 9 صبح امروز شنبه 12 مرداد بیش از 800 هزار داوطلب نسبت به مشاهده و دریافت کارنامه خود از سایت اقدام کرده‌اند، گفت: به کلیه داوطلبانی که تا کنون برای دریافت کارنامه خود اقدام نکرده‌اند، اکیدا توصیه می‌شود که به سایت سازمان مراجعه و با وارد شدن به بخش مشاهده کارنامه نتیجه اولیه نسبت به مشاهده و پرینت آن اقدام کنند.

 

وی همچنین درباره زمان قرار گرفتن نرم افزار انتخاب رشته‌های تحصیلی، تصریح کرد: این نرم افزار که به داوطلب امکان می‌دهد که بر اساس وضعیت علمی و نمره آزمون خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسری سال 91 مقایسه کند، از صبح روز دوشنبه 14 مرداد بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نتیجه اولیه از دو بخش عمده تشکیل شده است گفت: بخش اول شامل مشخصات شناسنامه‌ای و تحصیلی داوطلب و بخش دوم شامل مشخصات آموزشی داوطلب در گروه‌های آزمایشی است که در آنها شرکت کرده است.

 

وی درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان تصریح کرد: کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از گروه‌های آزمایشی مجاز از بخش اول دفترچه انتخاب رشته اقدام و به ترتیب تقدم علاقه از روز پنجشنبه 17 مرداد تا سه شنبه 22 مرداد در فرم الکترونیکی انتخاب رشته ثبت کنند.

 

توکلی خاطر نشان کرد: این دسته از داوطلبان می‌توانند از کد رشته محل‌های تحصیلی بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز کد رشته محل‌های خود را انتخاب و به همراه سایر کد رشته محل‌ها که در مجموع از 150 عدد بیشتر نشود، در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش درباره انتخاب کدرشته محل‌های بخش دوم دفترچه راهنما نیز تصریح کرد: برای انتخاب کد رشته محل‌های بخش دوم دفترچه راهنما که بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم پذیرش می‌شوند علاوه بر داوطلبان شرکت کننده در آزمون و داوطلبانی که ثبت نام کرده‌اند، کلیه داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام نکرده، اما علاقمند به انتخاب کد رشته محل‌های بخش دوم دفترچه راهنما هستند به شرط داشتن مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا 31 شهریور ماه 92 می‌توانند از 17 مرداد نسبت به ثبت نام و انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از بخش دوم دفترچه راهنما اقدام کنند.

 

انتهای پیام

 

علی کهزادی بازدید : 91 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از گروه‌های پنجگانه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها (آموزش عالی) است که به طور مستقل آزمون ورودی برگزار می‌کند و رشته‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی - فیزیک باید قدرت درک، فهم و تجزیه و تحلیل بالایی در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی داشته و پایه درسی آنها در دروس نامبرده قوی باشد. . همچنین دانش‌آموز این رشته با مباحثی چون نامعادلات، معادله درجه دوم، تابع درجه دوم، لگاریتم، تصاعد عددی، تصاعد هندسی، تابع و انواع آن مجانب، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق، انتگرال، مثلثات در درس ریاضی و مبحث حرکت‌شناسی، دینامیک، نوسان، موج، صوت، موج الکترومغناطیس، فیزیک اتمی، الکتریسته ساکن، دما، گرما، فشار، گازها، نور در درس فیزیک و مبحث شیمی آلی، شیمی معدنی و... در درس شیمی آشنا می‌شود که علاقه و قدرت یادگیری وی در این دروس از نکات حائز اهمیت است. دانش‌آموزان این رشته می‌توانند در مقاطع بالاتر (دانشگاهی) به تحصیلات خود در رشته‌های فنی و مهندسی ادامه دهند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ریاضیات به عنوان مهمترین و اصلیترین ماده امتحانی اهمیت بسیاری دارد. ریاضیات رشتهٔ ریاضی به ۳ قسم تقسیم می‌شود: حساب (شامل ریاضیات ۲ حسابان و حساب دیفرانسیل و انتگرال) هندسه (شامل هندسه ۱ هندسه ۲ و هندسه تحلیلی و جبر خطی) ریاضیات گسسته (شامل آمار و مدلسازی جبرواحتمال و گسسته)

دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: ریاضی - فیزیک - شیمی

  • دروس تخصصی برای هر رشته‌ای و هر زیر گروهی در کنکور ضریبی متفاوت دارد.

منابع گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کنکور:

  1. ریاضی (هندسه ۱، هندسه ۲، آمار و مدلسازی، ریاضیات ۲، جبر و احتمال، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال ۱و۲ دوره پیش دانشگاهی، هندسه تحلیلی و جبر خطی دوره پیش دانشگاهی، ریاضیات گسسته دوره پیش دانشگاهی)
  2. فیزیک (فیزیک ۱ و آزمایشگاه، فیزیک ۲ و آزمایشگاه، فیزیک ۳ و آزمایشگاه ویژه رشته ریاضی و فیزیک، فیزیک ۱و۲ دوره پیش دانشگاهی)
  3. شیمی (شیمی ۲ و آزمایشگاه، شیمی ۳ و آزمایشگاه، شیمی ۱و۲ دوره پیش دانشگاهی)

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دارای ۳ زیرگروه می‌باشد.

 

زیر گروه ۱

لطفا به ادامه مطلب بروید:    

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چند ساعت در روز درس می خوانید؟
    ایا با حذف کنکور موافق هستید؟