loading...
کنکوری امروز
علی کهزادی بازدید : 90 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از گروه‌های پنجگانه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها (آموزش عالی) است که به طور مستقل آزمون ورودی برگزار می‌کند و رشته‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی - فیزیک باید قدرت درک، فهم و تجزیه و تحلیل بالایی در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی داشته و پایه درسی آنها در دروس نامبرده قوی باشد. . همچنین دانش‌آموز این رشته با مباحثی چون نامعادلات، معادله درجه دوم، تابع درجه دوم، لگاریتم، تصاعد عددی، تصاعد هندسی، تابع و انواع آن مجانب، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق، انتگرال، مثلثات در درس ریاضی و مبحث حرکت‌شناسی، دینامیک، نوسان، موج، صوت، موج الکترومغناطیس، فیزیک اتمی، الکتریسته ساکن، دما، گرما، فشار، گازها، نور در درس فیزیک و مبحث شیمی آلی، شیمی معدنی و... در درس شیمی آشنا می‌شود که علاقه و قدرت یادگیری وی در این دروس از نکات حائز اهمیت است. دانش‌آموزان این رشته می‌توانند در مقاطع بالاتر (دانشگاهی) به تحصیلات خود در رشته‌های فنی و مهندسی ادامه دهند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ریاضیات به عنوان مهمترین و اصلیترین ماده امتحانی اهمیت بسیاری دارد. ریاضیات رشتهٔ ریاضی به ۳ قسم تقسیم می‌شود: حساب (شامل ریاضیات ۲ حسابان و حساب دیفرانسیل و انتگرال) هندسه (شامل هندسه ۱ هندسه ۲ و هندسه تحلیلی و جبر خطی) ریاضیات گسسته (شامل آمار و مدلسازی جبرواحتمال و گسسته)

دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: ریاضی - فیزیک - شیمی

  • دروس تخصصی برای هر رشته‌ای و هر زیر گروهی در کنکور ضریبی متفاوت دارد.

منابع گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کنکور:

  1. ریاضی (هندسه ۱، هندسه ۲، آمار و مدلسازی، ریاضیات ۲، جبر و احتمال، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال ۱و۲ دوره پیش دانشگاهی، هندسه تحلیلی و جبر خطی دوره پیش دانشگاهی، ریاضیات گسسته دوره پیش دانشگاهی)
  2. فیزیک (فیزیک ۱ و آزمایشگاه، فیزیک ۲ و آزمایشگاه، فیزیک ۳ و آزمایشگاه ویژه رشته ریاضی و فیزیک، فیزیک ۱و۲ دوره پیش دانشگاهی)
  3. شیمی (شیمی ۲ و آزمایشگاه، شیمی ۳ و آزمایشگاه، شیمی ۱و۲ دوره پیش دانشگاهی)

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دارای ۳ زیرگروه می‌باشد.

 

زیر گروه ۱

لطفا به ادامه مطلب بروید:    

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چند ساعت در روز درس می خوانید؟
    ایا با حذف کنکور موافق هستید؟